Salt kitesurfschool

• Leer zelfstandig varen
  • BB-Talkin headset
  • Gratis IKO certificaat
  • Les met het nieuwste materiaal

10 uur/ 5 lessen van 2 uur

15 uur/ 5 lessen van 3 uur

15 uur/ 5 lessen van 3 uur

Privé / BB Talkin

€140,- per persoon

• Communicatiesysteem
  • Krijg direct tips van de instructeur
  • Ga zelfverzekerd het water op

Maak veel progressie

Onze aanpak

Waarom leren kitesurfen bij SALT Kitesurfschool?

Wil jij op een relaxte manier veilig en zelfstandig leren kitesurfen? Of je skills verbeteren om nog meer uit je sessies op het water te halen? Bij Salt Kitesurfschool bieden wij lespakketten aan op maat en voor elk gewenst niveau: van een beginnende tot een gevorderde kitesurfer.

Persoonlijke begeleiding en veiligheid vinden wij erg belangrijk. Daarom zijn onze kitesurflessen praktijkgericht. Onze kitesurfinstructeurs zijn gek op de sport en hebben ervaring met lesgeven. Ze hebben allemaal een IKO- of VWDS-certificaat of zijn bij Salt Kitesurfschool intern opgeleid.

.

DAAROM
KIES JE
VOOR SALT

• IKO Gecertificeerd
  • Nieuwste materialen
  • Eerlijke prijzen
  • Enthousiaste instructeurs
  • Begeleiding na afronden van jouw cursus
9.

ONZE KLANTEN GEVEN ONS EEN 9!
Bekijk ook onze klanten reviews!

kiten
kitesurfen
Vrouwenpolder

Activiteiten

Wil jij met jou familie, vriend(innen) of collega’s een leuke activiteit beleven? Dan ben je bij SALT op het goede adres. Wij zorgen voor een onvergetelijke ervaring. Bekijk hieronder onze verschillende activiteiten:

Powerkiten

Mogelijk vanaf €25,- per persoon

Suppen

Mogelijk vanaf €10,- per persoon

Groepen

Mogelijk vanaf €25,- per persoon

De leukste groepsuitjes

Ben jij opzoek naar leuke groepsactiviteiten? Dan ben je bij SALT op het goede adres! SALT beschikt over de meest leuke groepsactiviteiten voor jong en oud! Wij hebben een aantal leuke én originele activiteiten, zowel op het strand en/of in het water. Denk hierbij aan sup-games, sup-tours, powerkite clinics, kitesurfkampen voor kinderen en natuurlijk kitesurfen! Bekijk hier de mogelijkheden voor groepsuitjes, bedrijfsuitjes, vrijgezellenfeesten en kitesurfkampen.

GEGARANDEERD FUN!

Kitesurfshop

Heb jij jouw kitesurflessen afgerond en is het tijd voor je eerste eigen kitesurfset? We geven jou graag persoonlijk en eerlijk advies bij het aanschaffen van kitesurfmaterialen. Denk hierbij aan een wetsuit, trapeze, kite, kitesurfboard, bar, surfschoentjes etc. Ook is het mogelijk om via ons kites & boards te testen.

Vraag ons om advies en bekijk alvast onze webshop

Volg ons op

Heb je vragen?

Wanneer je vragen hebt kun je deze natuurlijk altijd stellen! Hieronder zie je een aantal vragen die wij vaker krijgen!
Staat jouw vraag er niet tussen? Neem dan gerust  contact met ons op!

• Hoe plan ik een kitesurfles in?
    Op deze website kun je een kitesurfles boeken. Na het boeken van een kitesurfles nemen wij direct contact met jou op. Samen bespreken we een aantal data die voor jou het beste uitkomen. De les gaat vrijwel altijd door mits er geen wind is. De dag voor de les bevestigen wij definitief of de les doorgaat.
  • Wat heb ik nodig voor een kitesurfles?
    Al onze kitesurflessen zijn inclusief materiaal. Het is wel handig om een strandhanddoek, zwembroek, bikini en zonnebrand mee te nemen.
  • Wat is IKO?
    Salt Kitesurfschool geeft kitesurfles volgens de methode van IKO oftewel: International Kiteboarding Organisation. Na een introductieles of complete cursus die je bij ons hebt afgerond, behaal je een IKO-certificaat met het behaalde niveau. Deze wordt wereldwijd erkend en hiermee kun je kitesurflessen vervolgen bij IKO-scholen of kun je vanaf level 3 materiaal huren. Er zijn 3 niveaus die je kunt behalen met IKO.
  • Vanaf hoeveel knopen gaat een kitesurfles door?
    Een kitesurfles gaat door vanaf windkracht 4 (12 knopen) tot windkracht 6 (24 knopen). De windkracht is bepalend voor het oppervlakte kite waarmee je gaat kitesurfen: hoe kleiner de kite, hoe harder de wind. Wij hebben allerlei verschillende maten kites en kiezen voor jou de juiste maat om te gaan kitesurfen.
  • Wat als de weersomstandigheden het niet toelaten de kitesurfles door te laten gaan?
    Als de wind het niet toelaat, dan plannen we in goed overleg de les naar een andere datum. De dag voor de les krijg je van ons een bericht of de les doorgaat.
  • Is kitesurfen gevaarlijk?
    Kitesurfen is niet gevaarlijk, zolang jij weet waarmee je bezig bent. Het is belangrijk dat jij leert kitesurfen onder begeleiding van gecertificeerde instructeurs. Samen doorloop je alle stappen, waardoor jij precies weet hoe alles werkt. Met als doel: veilig leren kitesurfen.
  • Op welke locatie wordt de les gegeven?
    Dat is afhankelijk van de windrichting. Een dag van tevoren krijg je van ons een bericht met daarin de locatie waar de les plaatsvindt. Dit varieert van de Oesterdam, Grevelingendam, Vrouwenpolder of de Binnenschelde.
  • Is kitesurfen moeilijk?
    Dat verschilt per persoon. De één heeft het kitesurfen sneller onder de knie dan de ander. Na een complete cursus heb je gegarandeerd de juiste basistechnieken onder controle. Iedereen kan leren kitesurfen, van jong tot oud.